Sheku & Isata Kanneh-Mason

Fauré, Poulenc, Natalie Klouda, Mendelssohn
vr 2 mei ’25 20:00 - 22:00
Kleine Zaal
vr 2 mei ’25
20:00 - 22:00
Tickets
  • Toegangsprijs inclusief drankje. Servicekosten € 1,10 per ticket en € 2 extra bij tickets toesturen. Bij het bestellen van tickets ga je akkoord met onze algemene bezoekersvoorwaarden.

De Britse cellist Sheku Kanneh-Mason en zijn al even getalenteerde zus Isata zijn al sinds hun kinderjaren op elkaar ingespeeld. 

Uitvoerenden

Sheku Kanneh-Mason, cello
Isata Kanneh-Mason, piano

Programma

Fauré - Cellosonate nr. 1 opus 109  
Poulenc - Cellosonate, FP 143   
Natalie Klouda - 'Tor Mordôn': opgedragen aan violist Arnold Mason, de grootvader van Sheku en Isata (geschreven in opdracht van ‘American Patrons of the Philharmonia Orchestra, London, Mr. and Mrs. William Jacob III’)
Mendelssohn - Cellosonate nr. 1 opus 45   

En dat in een veelheid van stijlen. Hier kijken de wonderkinderen van de Londense Royal Academy of Music naar de romantiek van Gabriel Fauré die zijn leven lang een liefde voor de cello koesterde. En naar de verfijnde mix van weemoed uit danszaal, café en circus bij Francis Poulenc. Maar ook naar de zangerige cellolijnen van Felix Mendelssohn bestemd voor zijn broer Paul. Uit Engeland nemen zij een nieuw werk mee van Natalie Klouda, van wie Isata tijdens de lockdown al ‘Nightscapes 2020’ in première bracht.

Nathalie Klouda over haar nieuwe werk 'Tor Mordôn'

"Dit werk bestaat uit twee contrasterende delen, en de naam en inspiratie erachter brengen een eerbetoon aan Isata & Sheku's Antiguaanse en Welshe afkomst en is opgedragen aan hun grootvader violist Arnold Mason.

Tor Mordôn betekent letterlijk 'Zeeberg van licht'. De naam combineert drie elementen: het gevoel van verlichting en het gevoel van inspiratie dat gevoeld kan worden in de aanwezigheid van de hoogste toppen, en ten slotte de zee/oceanen die continenten verbinden en de geboorteplaats zijn van diezelfde toppen die eruit oprijzen. 

Het eerste deel begint contemplatief en verkent mijn reis in het ontdekken van verschillende mythische personages en de menselijke connectie met het ervaren van de uitgestrektheid in tijd en aanwezigheid van bergen. Het tweede deel put uit de excentrieke elementen van de volksverhalen en het meer sinistere drama en de kracht van dramatische landschappen, die vanaf het begin centraal staan."

Webiste: Sheku Kanneh-Mason | Isata Kanneh-Mason